EXPLORAR LAS RELACIONES GEOMÉTRICAS MEDIANTE LA CURVA DE PEANO
DOI:
https://doi.org/10.37781/vidya.v44i2.4978Palabras clave:
Curva de Peano; geometría fractal; formación del profesorado; tecnologías digitales; prácticas educativasResumen
The paper presents the development and analysis of a workshop to collect data for a doctoral thesis, with the aim of developing the historical part of Peano’s Curve, constructing the curve using GeoGebra and exploring its geometric relationships. In addition, it explored the inclusion of Fractal Geometry in Mathematics degree courses at the Instituto Federal Farroupilha, using Digital Technologies (DT). The study was based on Raymond Duval’s Semiotic Representation Registers (SRR), with a qualitative methodology and 12 academics as subjects. Activities with DTs were used to collect data, which was analyzed qualitatively in terms of the resolution procedures and transformations of the SRRs. The analysis indicated learning, suggesting further exploration of the GeoGebra spreadsheet in future workshops. It is hoped that the students will be able to apply the knowledge acquired in their educational practices in Basic Education.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
A submissão de originais para este periódico implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor, com direitos do periódico sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente este periódico como o meio da publicação original. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais e científicas desde que citada a fonte conforme a licença CC-BY da Creative Commons.
Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.









