MATHEMATICAL MODELING: FROM PRINCIPLES TO THE INTEGRATED TEACHING METHOD
DOI:
https://doi.org/10.37781/vidya.v43i2.4611Keywords:
Formação Integrada, Sequência Didática, Modelação, Funções, Bem-estar animalAbstract
This paper aims to perform a theoretical discussion between the conceptions of Integrated Education and Mathematical Modeling in order to demonstrate how Mathematical Modeling can contribute to Integrated Education. The dialog was about a Didactic Sequence developed towards integration between Mathematics and zootechnics disciplines in a Agricultural-Technical course Integrated High School. This research was based contributions about Integrated Teaching and Integrated Development, especially by Frigotto, Ramos, Ciavatta and Moura, and on the theoretical and methodological contributions about Mathematical Modeling by Biembengut. We have get understood that Mathematical Modeling for Integrated Education ought contribute to overcome dichotomy between menial and intellectual works, as students appropriate knowledge that justifies their professional practices, while they are developing as citizens to integrate a more just and equal society.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A submissão de originais para este periódico implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor, com direitos do periódico sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente este periódico como o meio da publicação original. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais e científicas desde que citada a fonte conforme a licença CC-BY da Creative Commons.
Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.









