REFLECTIONS ON FRANCISCAN PEDAGOGY AND THE TRAINING OF EDUCATORS

Authors

  • Adriana Dal Molin Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS
  • Carla Camargo da Fonseca
  • Éderson Perera Coitinho
  • Gilvanete de Castro de Soares
  • Letícia Cavalheiro Borges
  • Maria Helena Rodrigues de Figueirôa

DOI:

https://doi.org/10.37782/thaumazein.v17i33.4992

Keywords:

spirituality, training, Pedagogy, Francis of Assisi

Abstract

The formative experiences carried out throughout the Franciscan Itinerary reveal that reflection on Franciscan Pedagogy and the respective role of educators in Franciscan institutions must be constant and in dialogue with practice, aiming for actions that characterize education based on principles, values, and attitudes. Therefore, it is necessary to know and delve into the life of Saint Francis of Assisi beyond the knowledge of Franciscan humanism, so that its values are intertwined with personal values, becoming foundations for pedagogical practice.

Author Biographies

Adriana Dal Molin, Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

Doutoranda do Programa de Pós Graduação em Geografia da UFRGS.

Carla Camargo da Fonseca

Especialista em Docência no Ensino Religioso - UERGS.

Éderson Perera Coitinho

Mestre em Educação - LA SALLE.

Gilvanete de Castro de Soares

Especialista em Neuropsicopedagogica Institucional e Educação Especial Inclusiva - CENSUPEG.

Letícia Cavalheiro Borges

Especialista em Coordenação Pedagógica e Supervisão Escolar - UNISC. 

Maria Helena Rodrigues de Figueirôa

Especialista em Gestão com Ênfase em emprendedorismo - UNIPAR.

Published

2024-07-15

How to Cite

Molin, A. D., da Fonseca, C. C., Coitinho, Éderson P., de Soares, G. de C., Borges, L. C., & de Figueirôa, M. H. R. (2024). REFLECTIONS ON FRANCISCAN PEDAGOGY AND THE TRAINING OF EDUCATORS. Thaumazein: Revista Online De Filosofia, 17(33), 85–91. https://doi.org/10.37782/thaumazein.v17i33.4992