The role of the media professional in contemporary times
DOI:
https://doi.org/10.37778/dscsa.v20i1.4764Keywords:
media, contemporary, creativity, advertisingAbstract
Contemporary times present several trends with strategic potential for advertising and the media: digital technologies, use of data, streaming, interactivity, content production, influencers, among others. Each characteristic can (and should) be studied to strengthen brands in such a competitive environment. The media continues to be a vital link in advertising work. So, how does your performance develop considering so many particularities of today? Looking at the area with all its creative potential, this article presents, based on a bibliographical review combined with documentary research in reports in the area, some possibilities of the professional role of media in contemporary times. In the end, we reinforce: creativity is the most necessary competitive skill for advertising professionals, working in the media or in the most diverse possibilities in our area.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A submissão de originais para este periódico implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor, com direitos do periódico sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente este periódico como o meio da publicação original. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais e científicas desde que citada a fonte conforme a licença CC-BY da Creative Commons.
Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.









