Urban education: pedagogical workshops for reconnecting children with the street
DOI:
https://doi.org/10.37780/ch.v25i2.5092Keywords:
children and the city; urban space; pedagogical workshops; streetAbstract
This work proposes a reflection on the relationship between children and the city, and how their understanding of the street develops through pedagogical workshops exploring the theme of urban education. The theoretical foundations are based on the perspective of the Educating Cities movement and the relationship between children and the city within the context of the [com]VIDA university extension project. The pedagogical workshops aim to bring children closer to urban public spaces, proposing activities that explore skills and competencies aligned with the National Common Core Curriculum. This paper presents the main results of three activities developed during workshops conducted with three fifth-grade classes from two public municipal schools in Santa Maria in 2024.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A submissão de originais para este periódico implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor, com direitos do periódico sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente este periódico como o meio da publicação original. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais e científicas desde que citada a fonte conforme a licença CC-BY da Creative Commons.
Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.











