A discussion of the critical period hypothesis and its influence on first-language acquisition and second-language learning
Abstract
This paper analyzes some information about of the existence of a critical period for language acquisition/learning. Considering the process of language acquisition/learning as a fundamental one for the success of learners, this hypothesis takes into account the biological processes that happen during the acquisition of the first language and during the second language learning. By adopting a bibliographic review, this paper explores some studies by Lenneberg, from 1967 onwards. It is possible to acknowledge, despite the controversial feature of the topic, that this hypothesis affects the various language aspects independently and distinctly when considering first and second language.Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
A submissão de originais para este periódico implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor, com direitos do periódico sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente este periódico como o meio da publicação original. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais e científicas desde que citada a fonte conforme a licença CC-BY da Creative Commons.
Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.











