Hypertensive syndromes in pregnancy from the perspective of mobile emergency service nurses
DOI:
https://doi.org/10.37777/dscs.v26n1-5291Palavras-chave:
Emergency medical services; Hypertension; Nursing; Pregnancy; Pregnancy complicationsResumo
Objective: To analyze the perceptions and experiences of nurses regarding the care of hypertensive syndromes in pregnancy within the Emergency Medical Service. Method: This is a qualitative study conducted with eight nurses using semi-structured interviews and thematic content analysis. Results: Most participants reported experience in managing hypertensive syndromes in pregnancy. They mentioned checking vital signs, initiating continuous cardiac monitoring, auscultating fetal heartbeats, establishing peripheral venous access, lateralizing the pregnant woman, and administering medications. However, they pointed out the lack of antihypertensive medications for managing these situations, concerns about care during convulsive crises, and inadequate prenatal care for pregnant women. Final thoughts: The nurses demonstrated knowledge and skills to identify and manage hypertensive syndromes in pregnancy. There is a need to provide the necessary medications for managing these conditions in the service, as well as to emphasize the importance of prenatal care and blood pressure control.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2025 Disciplinarum Scientia | Saúde

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A submissão de originais para este periódico implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor, com direitos do periódico sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente este periódico como o meio da publicação original. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais e científicas desde que citada a fonte conforme a licença CC-BY da Creative Commons.
Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.






