SAINT BONAVENTURE: PEDAGOGICAL ACTION OF TEACHING AND LEARNING
DOI:
https://doi.org/10.37782/thaumazein.v17i33.4949Keywords:
Education, Franciscan Spirituality, Human Person, Integrality of BeingAbstract
The article aims to theoretically analyze the thought of S. Boaventura, seeking to update it for education and human development. It emphasizes the spirituality of Francis of Assisi, whose philosophy reveals the human being’s journey in the pursuit of the integrality of being. It brings the inspirations of the sciences to guide knowledge and behaviors across various fields. The article examines human affinity and the respect for oneself and others in their diversities, sensitizing them to the spiritual and recognizing themselves as both part and whole in the journey of life. It proposes a methodological epistemology for teaching and learning through the senses, intelligence, and memory.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A submissão de originais para este periódico implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor, com direitos do periódico sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente este periódico como o meio da publicação original. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais e científicas desde que citada a fonte conforme a licença CC-BY da Creative Commons.
Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.








